مشاور حقوقی

امور حقوقی خود را به ما بسپارید

پشتیبانی

کد آهنگ

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به علت ابهام، محدودسازی نظارت این شورا و تبعیض میان کاندیداها مغایر با قانون اساسی شناخت.

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده (29) و الحاق یک تبصره به ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، طرح دوفوریتی اصلاح ماده (29) و الحاق یک تبصره به ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب جلسه مورخ هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1394/02/09 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به‌شرح زیر اعلام می‌گردد:

1.در جزء 13 الحاقی به بند (ب) ماده 29 قانون موضوع ماده یک مصوبه، منظور از «مجریان» روشن نیست؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

2.تبصره 4 الحاقی به ماده 52 قانون موضوع ماده 2 مصوبه، با توجه به نظریه تفسیری شمارة 1234 مورخ 1370/3/1 شورای نگهبان از حیث محدود نمودن وظایف و اختیارات این شورا در امر نظارت بر انتخابات، مغایر اصل 99 قانون اساسی شناخته شد؛ همچنین این تبصره از این جهت که موجب تبعیض ناروا نسبت به اشخاص دیگری است که صلاحیت آنان قبلاً به تأیید این شورا رسیده، مغایر بند 9 اصل 3 قانون اساسی است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۲
مشاور حقوقی